18 اکتبر, 2024

4 دیدگاه

  1. 1

    دکتور طغیان ساکایی

    از پاسخ های مستدلی که ارائه کرده اید، متشکرم. با حوصله و خون سردی می شود، از این فراز و فرودها گذر کرد. امانت داری در ضبط نظریه ها و نشان دادن منابع با دقت بیش‌تر در بهبود دانشنامه کمک می کند. سپردن مدخلها و موضوعات به اهل کار و متخصصین همان رشته، اهمیت دانشنامه را بالا می برد.
    من می توانم موضوعاتی را که به تاریخ ادبیات و ادبیات حماسی رابطه داشته باشند و همچنان به جغرافیای تاریخی و اساطیری مرتبط باشند، بازبینی کنم. تشکر

    پاسخ
    1. 1.1

      manager

      جناب دکتور ساکایی گرامی، از حسن نظر و محبتهای شما جهانی سپاس. امیدواریم در ادامه راه از دانش و تخصص چهره‌های علمی جامعه مانند شما بیشتر بهره ببریم

      پاسخ
  2. 2

    محمد رفیق رجاء

    با عرض سلام
    کار شما قابل سپاس گزاری است .هیچ کسی نیست که ارزش این کار مهم را نادیده بگیرد.
    من در نوشته مفصل تحت عنوان (دانشنامه یا کتمان هویت ملی ) ارزیابی کردم .مسایل گوناگون در دانشمامه را .اما تا هنوز غیر از مسله مدخل الفبایی یا موضوعی روی هیچ مطالب پیشنهادی من وسوالهای من جواب ارائه نشده است.چرا اکثریت نشریات و اشخاص سیاسی و روحانیون که اکثرا نشریات تبلیغی سیاسی دارند در مدخل آمده است .روحانیون و نشریات آن جز حیات فرهنگی مردم هزاره است باید باشد. اما انحصارا اکثریت نشریات و نام روحانیون چه معنای می تواند داشته باشد .به نظر شما تاریخ سازی برای روحانیون سیاسی که معمولا مبلغ سیاست کشور خاص است برای هزاره ها کار سهوی است یا ….؟ اینجانب عضوی جریان چپ نبودم .اشتباه نشود.اما نشریات آنها ودها اسم که باید در حروف کنونی می آمد نیامده است .درین باره کاملا و درست مثل دانشنامه مسکوت شده است.

    پاسخ
    1. 2.1

      manager

      جناب آقای رجا، مجموعه نقد شما در دفتر دانشنامه تحت بررسی قرار دار. با این وصف لازم به ذکر است که از مجموع مدخلهای جلد اول در حروف آ و الفی یعنی بیش از ۲۳۰۰ مدخل، تنها ۵۱۹ مدخل در جلد اول آورده شده یعنی حدود ۲۵ درصد. در ویرایشهای بعدی حجم مدخلهای قابل نوشتن دست کم دو برابر خواهد شد. هیچ تعمدی برای تکیه بیشتر بر اشخاص و یا نشریات جریان خاصی وجود نداشته و نگاه ما همان طور که در پاسخ به نقدها هم گفته‌ایم، نگاه حداکثری بوده است. اگر تکمیل پاسخهای ما قناعت شما را حاصل نکرد، باز هم در خدمت هستیم.. .

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *